Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

недеља, 13. август 2017.

SUŠENJE VOĆA I POVRĆA U DEHIDRATORU









Ove godine sam dobila dehidrator i rešila da voće, koje do sada nisam sušila osim povrća, osušim u njemu. Sušila sam maline, kajsije, breskve, kruške, jabuke i trenutno sušim šljive. Jednu turu stenlej šljiva sam osušila a sada se trenutno suše požegače. Moje iskustvo je dobro i spravica se pokazala kao dobra jer do sada sam koristila rernu i topli vazduh i za to vreme nisam mogla ništa da ispečem u rerni. Sada se jedne šljive kuvaju u pekaču u rerni a druge suše u dehidratoru, što ranije nije nikako moglo, već su čekali na red. Na ovaj način smanjim dužinu provedenu u kuhinji. Imam dehidrator sa 5 polica ali najbrže se osuši kada su samo tri jer na one poslednje dve police voće praktično ni ne oseti dok na prve tri bude skoro suvo. Potrebno je i povremeno premeštati police da bi se sve pre osušilo, jer naravno da se prvo osuši voće na naj donjoj polici. Znači nikakva posebna mudrost a dok se voće ili povrće suše vi možete da radite nešto drugo ili da odmarate.










POTREBNE NAMIRNICE:


- maline
- kajsije
- jabuke
- kruške
- breskve
- šljive...



PRIPREMA:



Količina voća je odokativna. Voće operite i pripremite za sušenje.


MALINE - se suše cele. Poslažite ih na krugove-police i složite jednu na drugu. Stavite poklopac, podesite temperaturu na 70 "C stepeni i vreme sušenja je oko 18 sati. Povremeno premestite police da bi se voće ravnomerno sušilo. Maline se suše najduže od svog navedenog voća.


KAJSIJE - izvadite koštice i isecite ih na četvrtine ili osmine što zavisi od krupnoće ploda. Složite voće na krugove-police, zatim stavite jedan na drugi i sve poklopite. Temperatura je 70"C a vreme sušenja oko 7 sati.












BRESKVE - izvadite koštice i isecite breskve na tanke listiće ili na manje kriškice, slično kajsijama. Postupak je isti kao kod kajsija.












JABUKE - jabuke ne ljuštite samo odstranite sredinu, semenke. Isecite je na tanke listiće ili krugove i složite kao kod prethodnog voća. Temperatura je 70"C a vreme sušenja oko 3,5 sata.















KRUŠKE - kao kod jabuka









ŠLJIVE - očistite od koštica i isecite ih na četvrtine ili polovine. Šljive stenlej sam sekla i na četvrtine i na polovine. Htela sam da vidim kakve će biti kada se osuše, dok šljive požegače sam sekla samo na polovine jer pretpostavljam da ako bi se sušile cele da bi to trajalo jako dugo. Temperatura sušenja je takodje 70"C a vreme sušenja oko 7,5 sati. Možda su mogle da se još suše ali nisam htela da presušim.





stenlej








požegača



Takodje možete da sušite i povrće kao što je čeri paradajz, bundeve i drugo povrće samo paradajz se suši nekoliko dana tako da sam se vratila na staro tj. sušenje u rerni jer je brže nego u dehidratoru a takodje i smokve.





 

Breskve, jabuke, kruške, znači voće koje može da se seče na tanke listiće kada se osuši bude kao čips. Ovo sušeno voće možete da koristite za kolače, kao grickalicu ili za čaj. Imate razne opcije na koji način možete da upotrebite sušeno voće. 

Spakujte ga u platnene ili papirne vrećice i odložite. U mom slučaju stavim sve u kutiju i čuvam u zamrzivaču jer tako mi je naj sigurnije i uzimam po potrebi koliko mi tereba.


 
kajsije




kruške



jabuke



breskve



šljive



šljive





Prijatno!


  


Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.