Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

петак, 12. мај 2017.

ČOKOLADNI KUGLOF





















Recept učestvuje u igrici Ajme, koliko nas je .




Njegovo veličanstvo KUGLOF je kolač neobičnog oblika sa rupom u sredini. Uvek me privlačio i svojim izgledom i svojim ukusom,  kojim sam bila opčinjena kao mala. Tada je moja majka kupovala gotov kuglof. Bili su sa suvim groždjem i zlatno žute boje, kada se preseku, a mekani ko duša. Skoro sam kupila kalup za ovaj kolač a na to me navela naša Kata Vuletić sa bloga Katin špajz , koja ima predivnu kolekciju recepata za kuglof i grupu Kuglof - Bundt cake, gde se objavljuju recepti samo za ovu vrstu kolača. Mogu da se prave i slane varijante i imam već u glavi ideju za još 2 vrste i to jedan slani i jedan slatki, ali će mo o tome u sledećim postovima.












POTREBNE NAMIRNICE:

- 4 komada jaja
- 150 g fruktoze ili šećera
- 1 kesica vanilin šećera
- 200 ml kefira
- 150 ml maslinovog ulja
- prstohvat sitne morske soli
- 2 kašike kakao praha
- 1 šolja brašna (1,5 dl)
- 1 šolja pšeničnog griza
- 1 šolja seckanih oraha
- 2 šolje KANDIRANE KORICE OD JUŽNOG VOĆA
- 1 kesica praška za pecivo
- 2 kašike kokosovog brašna





















PRIPREMA:

Ako su KANDIRANE KORICE OD JUŽNOG VOĆA  previše ušećerene potopite ih u rum ili malo tople vode.

U odgovarajuću posudu izlomite jaja, dodajte fruktozu i vanilu i ručno žicom umutite. 
Dodajte kefir i ulje i dodatno umutite da se sve sjedini.
U ovu smesu dodajte sve ostale sastojke i promešajte.
Na kraju umešajte kandirane korice.
Smesu izlite u silikonski kalup za kuglof, koji ste pre toga stavili na pleh od rerne. 
Dok pripremate smesu za kuglof zagrejte rernu na 200 C stepeni. Kada stavite kuglof da se peče smanjite temperaturu na 170 C stepeni i pecite oko 60 minuta.
Proverite pomoću drvenog štapića ili igle da li je kuglof pečen pa ako nema tragova testa, izvadite ga iz rerne. 
Odmah stavite veliki tanjir preko modle i preručite kolač. Ostavite pokriven kuglof da se ohladi.
Pospite odozgo kokosovo brašno i poslužite.

Korice ako ste kvasili, ocedite i pospite sa kašičicom griza, da pokupi višak tečnosti. Kuglof sam posipala kokosovim brašnom, da bih smanjila količinu šećera, a vi možete da ga prelijete čokoladom ili ukrasite po želji. Možete i da ga samo pospete šećerom u prahu ako tako više volite.
Korišćenje silikonskog kalupa je praktičnije jer ne morate da ga podmazujete, kao druge kalupe, ali ako nemate krostite koji imate.























Prijatno!
















14 коментара:

  1. Kuglofe obožavam, a ovakav još nisam pravila. To znači da zapisujem recept ;)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Sneška za recept i ovaj divan kuglof, priprema ovog kolača izazvaće oduševljenje nekih dragih ljudi u mom domu.

    ОдговориИзбриши
  3. Obožavam kolače sa ovakvim citrusnim notama, posebno kombinaciju čokolada i narandža.

    ОдговориИзбриши
  4. Stvarno je lepo ispao. Izgleda da je silikonski kalup ipak zakon- u njemu se ne lepi... Jedva čekam da vidim sledeće varijante...

    ОдговориИзбриши
  5. nabavila si kalup!Super! Sad ćeš videti da ti neće dati mira, sve ćeš se pitati koji još kolačmožeš umetnuti u njega!!! Kod mene poprimilo razmere epidemije. Super ti je uspeo ovaj kuglof.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam se ni ja nadala ali uspelo je od prve. Suprug i ja smo imali 3 dana da se sladimo i bio mi je još ukusniji sutradan, kada se potpuno ohladio. Ostao je mekan i onako vlažan, baš kako ja volim, ali sam ga pokrila kesom da bi zadržao vlažnost.

      Избриши
  6. Obožavam kuglofe, suvo voće, a još nisam probala ovu kombinaciju. Odlično izgleda.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala vam na rečima pohvale. Moj prvenac uspeo a danas objavljujem recept za slani.

    ОдговориИзбриши
  8. Odlični sastojci, tako da ne sumnjam u ukus ovog divnog kuglofa. :) Nažalost, jako retko ih pravim jer nemam baš najbolji kalup...definitivno ću morati nabaviti novi pa da pravim češće. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Sigurna sam da je cela kuća mirisala kad je kuglof bio gotov. Elegantna i neodoljiva kombinacija narandže i čokolade.

    ОдговориИзбриши
  10. Ovaj kuglof zbilja zvuči fantastično. Sviđa mi se dodatak kandiranog voća i oraha. Baš izgleda sočno i jako ukusno.

    ОдговориИзбриши

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.